Saturday, October 16, 2010

Opruimen

Ik haat opruimen. Echt ik haat het. Het kost energie en moeite. Je kunt het natuurlijk voorkomen door er geen rommel van te maken. Maar zo vaak voorkom je dat niet.
Vandaag is de dag dat ik mijn kamer moet opruimen. Het is nog nooit zo'n zooitje geweest. Pak weg heel mijn kledingkast ligt op de grond, er staan lege glazen en ik kan op het moment 5 niet opgeruimde camera's tellen (eigenlijk maar 2, maar anders is het verhaal niet zo leuk). Ik heb maar besloten om het hele zooitje op te pakken en lekker in de was te gooien. Ik ga toch maandag naar Istanbul, dan is alles lekker gewassen en opgruimd.
Eigenlijk is het best wel raar. Ik werk niet alleen in een ziekenhuis maar ook bij een schoonmaak bedrijf. Ik vind het heerlijk om dat te doen, dan zou je toch moeten denken dat ik mijn kamer ook kan bijhouden? Blijkbaar niet.. Je zou je er eigenlijk voor moeten schamen dat het zo'n zooitje is. Maar volgens mij is dat echt zo'n 'tiener' probleem, dat kamer opruimen. Een vriendin van mij, haar kamer is echt aaaaltijd opgeruimd. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt. Ik heb ook wel zo mijn fases hoor, dat ik het een tijdje opgeruimd heb, omdat ik dan in mijn 'ik hou het netjes' fase zit. Die verschijnt 1x in de 2 jaar.

Maar ja, ik denk dat het gewoon iets is waar ik me overheen ga zetten. Ik denk dat ik nu eventjes mijn kamer ga opruimen, het is nodig tijd.

No comments:

Post a Comment