Saturday, November 13, 2010

Smsen

Iedereen heeft tegenwoordig wel een mobieltje. En iedereen tegenwoordig smst of belt regelmatig. Het lijkt wel alsof niemand meer zonder kan. Maar dat is toch eigenlijk best raar? Waarom kunnen wij nu niet meer zonder mobieltje en kon men dat 30/40 jaar geleden wel. Zij pakten gewoon de fiets en gingen kijken of er iemand thuis was. Wij, van de moderne tijd, zijn daarvoor te lui en pakken al snel onze telefoon om te checken of er uberhaupt iemand is om mee af te spreken.
Maar voor sommige mensen is dat ook nog een probleem, want wat nou als je zonder beltegoed zit? Nieuwe kopen.. maar dat kost weer geld. Mobiel van je ouders lenen.. maar dat mag niet altijd. Tijd voor een abbo.. maar dat is weer te duur. Tja, wij hebben het in deze tijd niet makkelijk. Wat ook een hype de laatste tijd is, is de blackberry. Een toetsenbordje, moet je niet te dikke vingers voor hebben, want dan heb je er vrij weinig aan en je kan 'gratis' naar elkaar pingen. Dat is een soort van smsen, maar dat is dan 'gratis' als je het naar mensen doet, die oook een blackberry hebben. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is even een blackberry kopen van 500 euro en dan een blackberry internet abbo of whatever afsluiten wat je ook nog eens 22 euro kost. Nederland is niet zo duur, zeggen ze dan.
Maar waarom pakken wij de fiets of de auto niet, als we naar iemand toe willen zonder het eerst te melden? Omdat we gewoon lui zijn (tenzij een leuke jongen je aanbiedt om wiskunde bijlessen te geven, dan kunnen ze makkelijk met de fiets). Omdat we niet willen dat diegene dadelijk niet thuis is en dus voor een gesloten deur staan. Dus dan maar even een dubble check. Het is ook niet moeilijk, want je krijgt vaak meteen een bericht terug. En dan nog glashard beweren dat je niet verslaafd kan zijn aan een telefoon.

Maar goed, ik kan dan wel lekker klagen. Ik ben er zelf ook verslaafd aan. Ik heb dan t-mobile en krijg 300 gratis smsjes per maand als ik die maand daarvoor met minimaal 10 euro heb opgewaardeerd. En ook ik ben lui. Vaak lig ik in mijn bed, met de tv aan en mijn computer op schoot met hyves, facebook, blog en mail aan. Ik sms ook best veel met 1 persoon. Het verschilt per maand, dan weer niet en dan opeens echt heel veel. Mijn 300 smsjes, zijn ook binnen 12 dagen opgegaan. Ongelooflijk he? In 12 dagen. Dan maar weer over op het beltegoed. Helaas kost het dan 23 cent om even een smsje te sturen, maar ja.. Eigen schuld, dikke bult.

A fijn, er zijn ook veel voordelen. Het is sowieso veel sneller en vooral bij een abbo, want dan kan je altijd smsen en bellen. Maar ik hou het lekker bij mijn beltegoed, anders zou ik rood staan. Dus Vincent, heel erg bedankt voor het opmaken van mijn 300 gratis smsjes! Hihi. Ach, als je iets leuks wilt doen of smsen.. kost het geld en daar moet je wat voor over hebben.

1 comment:

  1. of exstra smste goed hebben bij t-mobile zo dat ze goed koper worden want ik moet wel een abbo want ik kan me beld goed als ik prepaid neem in een dag opmaken haha heb is in een keer 20 euro op gemaakt maar heb ook is een keer bij me abbo een rekening gehat van 500 haha... Als je veel smst is soms exstra sms te goed slim want dan worden ze goed koper als je over je tegoed bent die je elke maand betaalt haha of zo =) me ma heeft het toen voor me gedaan haha.. shirley

    ReplyDelete