Saturday, November 6, 2010

Dromen

Iedereen heeft wel zo zijn dromen. Ik ook. De laatste tijd zijn mijn dromen nogal raar. Volgens Kim zijn het dromen, dat ik in het diepe moet springen en mijn angsten moet overwinnen. Maar is dat ook wel zo? Heeft elke droom een betekenis? Een droom duurt maar 15 seconde en elke nacht heb je wel een stuk of 100 dromen. Je herinnert je de gekste of je herinnert je droom juist helemaal niet.
Mijn 2 na laatste droom ging over een groot dal waar een dorpje in lag. Het moest de regering voorstellen en boven het dorpje zweefde een groot mooi huis dat het koningshuis moest zijn. Telkens als je naar het dorpje keek, verloor je je evenwicht en moest je je vastklemmen aan het gras, om niet het diepe dal in te rollen. Een gevoel van angst overstroomt je, want wat je ook doet, je wilt absoluut niet daar in gaan.
Dan komt mijn 1 na laatste droom. Dat is een vervolg op de eerste droom. We (ik weet niet meer wie er nog meer waren) kregen toestemming om het dorpje te betreden en er verscheen een trap. Door die trap verloor je niet je evenwicht en kon je er gewoon in. Je kreeg een rondleiding in een koets en het was al avond. Het dorpje zag er erg middeleeuws uit en er waren allemaal enge mannetjes. Een vriend van mij weigerde de koets in te stappen en wat ik ook zei en smeekte, hij kwam er niet in.
Zo werd ik dus wakker. Ik heb het voorgelegd aan Kim en zij zei dat het dorpje mijn angst betekende en dat ik in de tweede droom mijn angst onder ogen kwam.
Dat is toch best raar? Zo'n droom. Zouden ze voorspellend zijn of juist om je ergens voor te waarschuwen? Waarom hebben we überhaupt dromen? Men zegt dat als je niet droomt, je niet slaapt. Best gek als je het zo bekijkt.

Maar oke, een droom blijft een droom en het zal nooit de hele realiteit zijn. Je moet er maar mee leven en hopen dat je ergste dromen niet zullen uitkomen.

No comments:

Post a Comment