Sunday, December 5, 2010

Sneeuw

Sneeuw. Het is wit en het is koud. Je kan er engelen in maken en je kan er een sneeuwbal gevecht mee houden. Je kan er ook door op je bek gaan. Veel mensen vinden sneeuw leuk. Heel veel mensen trouwens. Nou, ik niet. Ik vind het vreselijk. Ik ben weliswaar een herfst/winter/lente mens, maar die sneeuw mag van mij echt verdwijnen. Het geeft mij wel een kerstgevoel. Maar het is zoooo koud en het blokkeert de wegen. Ik kon gisteren niet naar Rotjeknor. Het was te gevaarlijk. Het is ook echt ongelooflijk, begin december en het sneeuwt. Volgens mij heeft het de afgelopen 5 jaar nog nooit zo vroeg gesneeuwd.
Maar goed, je kan er wel leuke dingen mee doen. Mijn twee neven (1tje in de 20 en 1tje in de 30) hadden gisteren ook een sneeuwpop gemaakt. Drie x raden wat er uit kwam.. Ja, precies. Een super grote sneeuwpop met tieten en een pik. Om het lekker plat te zeggen. En ze hadden de grootste lol. Stiekem kan ik er wel om lachen hoor. Ik was ook van plan om Vincent in te peperen, maar dat ging gisteren dus niet door vanwege het weer. Zucht, wat een zwaar leven heb ik toch.
Vandaag is het ook te laat, want het is alweer aan het dooien. Over een paar dagen begint het weer en gaat het ook weer vriezen. Het weer hier in Nederland weet echt niet wat hij wilt. Ze hadden hier ook een warme zomer beloofd en een koude winter. Van die warme zomer is niks terecht gekomen, maar van de winter wel. Waarom, waaaaaarom?! Een beetje warmte, lekker in het gras liggen en naar Kings Of Convenience luisteren is voor mij al goed genoeg voor een 'warme' zomer. Maar nu moet ik binnen zitten voor de kachel met mijn laptop op schoot en een sigaret in mijn hand. Nu is dat ook wel relaxt hoor. Ik mag niet klagen. Gewoon een beetje niksen en ik zie wel wat er van komt. Als ik het zo bekijk, is de sneeuw niet zo erg. Ik word alleen wel een beetje computer verslaafd. Was ik al (merci Vincent), maar dat maakt niet uit.

Ach, laten we allemaal maar lekker genieten en een kop warme chocolade melk nemen. Dan blijf ik hopen dat de sneeuw snel weg is en de zonnestralen weer tevoorschijn komen.

2 comments:

  1. ik ben het met je eens.. zo denk ik ook over sneeuw. Kan niet wachten tot het weer 20 graden is!

    ReplyDelete
  2. haha helemaal gelijk, word er helemaal gek van die sneeuw. leuke blog! keep on going.

    ReplyDelete